Malam yang kian memekat dengan kesunyian, tubuh yang makin melesu dengan kepenatan, dan hati yang perlahan-lahan larut dalam hangat kerinduan, Happiness di sebelah-ku, dalam dakapan-ku, di atas lengan kiri-ku, tersenyum, aku di sebelah-nya, menilik raut-nya, tangan kanan-ku memeluk tubuhnya, dan lengan kiri-ku dipinjamkan sebagai alas kepalanya.

Aku lepas-kan nafas yang kian memberat. Fikiran-ku sarat belayar dengan seribu satu beban withdrawal. Sangkar rusuk-ku penuh dengan bidikan-bidikan asmara cinta sang cupid.

‘I love you’ – dia bilang sebelum mata-nya terkatup rapat.

I rasa terbenam. Aku rasa hidup kembali. Sempurna. Mutlak. Terlepas.

Terbebas.

Oh, kalau wujud masa-masa yang indah, ini adalah salah satu yang terindah.

‘Rest, honey, rest’ – aku kata dalam hati, dan aku hadiah-kan satu ciuman lembut di pipi-nya.

Perempuan, tiada apa yang aku sangat kesal-kan dalam hidup; kecuali terlewat mengenal diri kau.

Selamat Hari Lahir, Hati.

No comments:

Post a Comment